Česta pitanja

Započnite

P: Šta su BIN brojevi?

O: Identifikacioni brojevi banke (BIN) su osnova za plaćanje. Oni identifikuju finansijsku instituciju koja je izdala karticu za svaki račun vlasnika kartice i omogućavaju pravilno usmeravanje transakcija. BIN broj predstavlja prvih šest cifara na broju kartice.

JJoš od 60-tih godina prošlog veka, Mastercard se identifikuje pomoću raspona 51-55 BIN brojeva.

P: Ko upravlja BIN brojevima?

O: Međunarodna organizacija za standardizaciju (ISO), nezavisna, nevladina, međunarodna organizacija koja razvija globalne standarde. Standard ISO/IEC 7812 definiše Identifikacioni broj emitenta (IIN), poznat kao BIN broj, u okviru platne industrije.

Udruženje američkih bankara je trenutno nadležni organ koji upravlja postupkom dodele BIN brojeva u ime ISO organizacije.

P: Zašto pričamo o BIN brojevima?

O: Industrija plaćanja je složenija nego ikada. Sa novim uređajima i tehnologijama koje se javljaju u povezanom svetu, ograničena ponuda BIN brojeva koja postoji u industriji dostiže svoje trenutne kapacitete.

Međunarodna organizacija za standardizaciju (ISO) je objavila ISO/IEC 7812 standard kako bi definisala BIN brojeve, a Udruženje amerčkih bankara, kao nadležni registarski organ za upravljanje ovim brojevima, ima ograničenu ponudu neiskorišćenih i nedodeljenih brojeva. Zato je industriji potrebno više BIN brojeva kako bi mogla da upravlja rastom industrije.

P: Šta Mastercard čini da ublaži ograničenu ponudu BIN brojeva?

O: Da bi proširio ponudu, Mastercard je pustio u promet dodatnih 50,000 šestocifrenih BIN brojeva (222100-272099). Ovo će na efikasan način udvostručiti postojeću ponudu Mastercard BIN brojeva - što će omogućiti trgovcima da prihvate značajno veći broj transakcija, a izdavaocima da nastave sa pružanjem podrške poslovnom razvoju.

BIN brojevi serije 2 su u skladu sa trenutnim ISO industrijskim standardima (verzija iz 2015. godine) i funkcionisaće na potpuno isti način kao što danas funkcionišu BIN brojevi serije 5.

P: Kada će promene stupiti na snagu?

O: Kartice sa BIN brojevima serije 2 počeće da se izdaju od 2017. godine.

U novembru 2014. Mastercard je najavio potrebna tehnička ažuriranja kako bi dodao BIN brojeve serije 2 u svoju ponudu. Promene koje podržavaju nove BIN brojeve, treba da budu integrisane kod izdavalaca, prihvatilaca, trgovaca i procesorskih sistema do oktobra 2016. godine.

Mastercard će započeti testiranje sistema serije 2 kod trgovaca na terenu 30. juna 2017. godine. 

P: Kako će BIN brojevi serije 2 uticati na trgovce?

O: Potrebno je da trgovci izvrše procenu svojih sistema sa prihvatiocem i pružaocem usluga. Na osnovu toga, trgovci će možda morati da izvrše ažuriranja kako bi mogli da prihvate transakcije sa BIN brojevima serije 2.

Za više informacija, posetite stranicu sa BIN brojevima serije 2.

P: Kako će BIN brojevi serije 2 uticati na izdavaoce platnih kartica?

O: Potrebno je da izdavaoci platnih kartica izvrše ažuriranje svojih sistema, kako bi bili kompatibilni sa BIN brojevima serije 2, ali svi sistemi zahtevaju analizu da bi se utvrdilo da li su potrebne dodatne izmene. Provajderi softvera mogu da imaju mogućnost ažuriranja, a interno razvijenim rešenjima će možda biti potrebna poboljšanja. 

Za više informacija, posetite stranicu sa BIN brojevima serije 2.

P: Kako će BIN brojevi serije 2 uticati na pružaoce usluga i dobavljače?

O: Pružaoci usluga i dobavljači će morati da sarađuju sa svojim partnerima prihvatiocima, kako bi ažurirali svoje sisteme tako da budu kompatibilni sa BIN brojevima serije 2.

Za više informacija, posetite stranicu sa BIN brojevima serije 2.

P: Kako će BIN brojevi serije 2 uticati na prihvatioce platnih kartica?

O: Prihvatioci platnih kartica će morati da ažuriraju svoje sisteme da budu kompatibilni sa BIN brojevima serije 2.

Za više informacija, posetite stranicu sa BIN brojevima serije 2.

P: Koje ostale promene mogu da utiču na BIN brojeve u budućnosti?

O: Industrija razmatra prelazak na novi osmocifreni BIN standard i odgovarajući datum primene. Ukoliko se standard usvoji, to bi zahtevalo plan proširenja sistema i nova ažuriranja.

Mastercard radi sa posvećenom grupom učesnika u industriji kako bi se mišljenje svih  grupa saslušalo i utvrdio najefikasniji standard za kontinuirani rast industrije.

P: Koga mogu da kontaktiram u kompaniji Mastercard za pitanja u vezi sa BIN brojevima serije 2?

O: Ukoliko imate određenog Mastercard predstavnika, možete prvo da kontaktirate tu osobu. Druga opcija je slanje email-a na BIN_Inquiries@mastercard.com

P: Kako mogu da testiram svoj POS terminal?

O: Trgovci treba da sarađuju sa svojim prihvatiocima platnih kartica ili pružaocima usluga kako bi utvrdili da li su potrebna ažuriranja za prihvatanje transakcija sa BIN brojem serije 2.

Trgovci koji žele da podnesu zahtev za testne ili produkcione kartice serije 2 mogu da pošalju email na 2series_test_cards@mastercard.com.

No FAQs are available
P: Kako da podnesem zahtev za Mastercard?

O: Mastercard je kreirao onlajn alatku za pomoć pri izboru kartičnih proizvoda koji su u ponudi.

P: Imate pitanja na koja ovde niste dobili odgovor?

O: Ako vaše pitanje nije ovde navedeno, naša preporuka je da kontaktirate instituciju kod koje imate otvoren račun, pošto samo oni imaju dostupne sve informacije u vezi sa Vašim računom. Obično se na pozadini kartice nalaze kontakt informacije službe za pomoć korisnicima finansijskih institucija. Uvek možete da kontaktirate Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111. Ako mislite da na Vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard, kliknite ovde da biste postavili pitanje 

 

No FAQs are available
P: Kako da koristim lokator bankomata?

O: U lokator bankomata unesite grad ili poštanski broj. Listu bankomata možete dodatno da suzite tako što ćete uneti adresu i naziv finansijske institucije i  obeležiti svaki drugi kriterijum koji vam je potreban, kao što je 24-časovni pristup. Kliknite na dugme Pretraga i pojaviće se lista bankomata koji se nalaze u vašoj blizini. Kliknite na određeni bankomat za dodatne informacije u vezi sa lokacijom. U zavisnosti od vaše destinacije, na raspolaganju takođe mogu da budu uputstva za vožnju i mapa.

P: Zašto ne mogu da lociram bankomat u određenoj državi?

O: Mastercard dobija informacije o lokaciji bankomata od finansijskih institucija. Ako lokacija bankomata ili određena država nisu navedeni na listi, tada informacije nisu dostupne. Kontinuirano radimo sa finansijskim institucijama, kako bismo vam dostavili najnovije i preciznije informacije o lokaciji bankomata.

Od finansijske institucije koja vam je izdala karticu možete tražiti pomoć u vezi sa lokacijama bankomata, ograničenjima za podizanje novca sa vašeg računa, isplatama novca u lokalnoj valuti, razmenom valuta, deviznim kursom ili drugom uslugom koja je u ponudi. Kontakt podaci se nalaze na pozadini vaše Mastercard kartice ili na izvodu iz banke. Možete i da posetite internet stranicu vaše finansijske institucije.

P: Ne znam svoju šifru ili PIN. Kako da dobijem te informacije?

O: Za informacije u vezi sa vašim računom morate da kontaktirate finansijsku instituciju koja vam je izdala karticu. Na pozadini vaše Mastercard kartice ili na izvodu iz banke se nalaze kontakt informacije. Možete i da posetite njihovu internet stranicu kako biste iskoristili mogućnost upravljanja svojim računom putem interneta.

P: Kolika je provizija za podizanje novca ili uzimanje avansa u gotovini sa bankomata?

O: Mastercard ne određuje provizije za bankomate. Svaka provizija koju naplati vlasnik bankomata biće prikazana u trenutku kada se vrši transakcija. U tom trenutku vam stoji na raspolaganju opcija da prekinete transakciju ukoliko ne želite da platite proviziju. Takođe, trebalo bi da proverite sa finansijskom institucijom koja vam je izdala karticu kakva je njihova politika u vezi sa provizijama za bankomate. Na pozadini vaše Mastercard kartice ili na izvodu iz banke se nalaze kontakt informacije. Možete i da posetite njihovu internet stranicu kako biste iskoristili mogućnost upravljanja svojim računom putem interneta.

P: Bankomat je odbio moju karticu. Šta da radim?

O: Ako imate problem sa korišćenjem kartice na bankomatu koji na sebi ima oznaku Mastercard, Maestro ili Cirrus, ispitaćemo slučaj. Molimo da nam dostavite što više dole navedenih informacija:

  • Naziv vaše finansijske institucije i svaku oznaku brenda na vašoj kartici
  • Sve oznake brenda na bankomatu
  • Adresu lokacije bankomata, uključujući grad /pokrajinu i državu/teritoriju
  • Naziv finansijske institucije čiji je bankomata (nalazi se na bankomatu)

Kada imate sve informacije pri ruci, pozovite 1-800-Mastercard (1-800-627-8372).

P: Kako mogu da dobijem listu lokacija bankomata ako nemam pristup internetu?

O: Samo jedan poziv Vas deli od Mastercardove mreže bankomata, i obezbeđuje Vam gotovinu gde god da idete.

P: Da li mogu da koristim svoju pripejd karticu, poklon karticu ili kreditnu karticu na bankomatu?

O: Da. Možete da podižete novac sa većinom Mastercard pripejd i poklon kartica na bilo kom bankomatu. Ipak, ne dozvoljavaju sve finansijske institucije koje izdaju pripejd ili poklon kartice da se vrše transakcije u inostranstvu. Obavezno proverite sa vašom finansijskom institucijom da li su dozvoljene ove vrste transakcija. Većina Mastercard kreditnih kartica vam omogućava da podignete gotovu na bankomatu. Potreban vam je PIN da biste mogli da podignete gotovinu. Kontakt podaci finansijske institucije koja vam je izdala karticu se nalaze na pozadini vaše Mastercard kartice ili na izvodu iz banke. Možete  da posetite internet stranicu izdavaoca Vaše platne kartice.

P: Zaboravio sam PIN za svoju karticu. Kako mogu da ga ponovo pronađem ili da dobijem novi?

O: Morate da kontaktirate finansijsku instituciju koja vam je izdala karticu kako biste ponovo pronašli ili resetovali svoj PIN. Na pozadini vaše Mastercard kartice ili na izvodu iz banke se nalaze kontakt informacije. Možete i da posetite njihovu internet stranicu.

P: Kako da zamenim karticu koja je izgubljena ili ukradena?

O: Pomoći ćemo vam da zamenite karticu koja je izgubljena ili ukradena bez obzira na to gde se nalazite. Pozovite Mastercard Centar za pomoć gde god da se nalazite u svetu i u vezi sa bilo čim što vam je potrebno za karticu

Preuzmite kontakt brojeve

P: Imate pitanja na koja ovde niste dobili odgovor?

O: Ako vaše pitanje nije ovde navedeno, preporučujemo da kontaktirate vašu finansijsku instituciju kod koje imate račun, pošto samo oni imaju informacije u vezi sa Vašim računom. Obično se na pozadini kartice nalaze kontakt informacije službe za pomoć korisnicima finansijskih institucija. Uvek možete da kontaktirate Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili  na 1-636-722-7111. Ako mislite da na vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard, kliknite ovde da biste postavili pitanje.

P: Kako mogu da uputim svoje klijente do najbližeg bankomata na kojem mogu da podignu gotovinu svojom Mastercard karticom?

O: Vlasnici Mastercard kartica imaju pristup na više od milion bankomata širom sveta. Možete da uputite svoje klijente na Lokator bankomata kako bi pronašli lokaciju koja im je najbliža.

No FAQs are available
P: Da li mogu da izvršim plaćanje licima koja mi izdaju račune, a koja prihvataju Mastercard, direktno sa ove internet stranice?

O: Nažalost, ne.  Da biste dobili instrukcije kako da izvršite plaćanje prema licima koja su vam izdala račun, molimo posetite njihovu internet stranicu.

P: Da li moram da platim proviziju za plaćanje računa pomoću Mastercard kartice?

O: Mastercard ne naplaćuje proviziju za plaćanje računa. Iako većina pružalaca usluga ne naplaćuje proviziju, ipak proverite da li je tako i da li postoje ograničenja vezana za plaćanje pomoću Mastercard kartice. 

P: Kako da platim račun pomoću Mastercard kartice?

O: Molimo kontaktirajte lice koje vam je izdalo račun kako biste mogli da izvršite plaćanje elektronskim putem. Mnogi od njih pružaju ovu opciju za plaćanje preko svojih internet stranica ili putem telefona.

P: Koliko često mogu da vršim automatsko plaćanje računa i kako da znam kada su računi plaćeni?

O: Automatsko plaćanje računa je aranžman koji ugovarate sa licem koje vam izdaje račun ili sa pružaocem usluge, tako da  svakog od njih morate da kontaktirate direktno kako biste ugovorili iznose i dinamiku plaćanja. Svako lice koje izdaje račun ima sopstvenu proceduru za automatsko plaćanje računa.

P: Da li postoji ograničenje broja automatskih plaćanja koje mogu da izvršim pomoću Mastercard kartice?

O: Ne, ali možete da budete ograničeni ukupnim troškovima na vašem računu Mastercard kartice ako bi to dovelo do prekoračenja kreditnog limita.

P: Ko je izdao moju kreditnu karticu?

O: Kontakt informacije finansijske institucije koja vam je izdala karticu se nalaze na pozadini vaše Mastercard kartice ili na izvodu iz banke.

P: Koje kartice mogu da koristim za plaćanje računa?

O: Možete da koristite kreditnu ili debitnu karticu koja na sebi ima Mastercard logo. Savetujemo vam da proverite sa svakim licem koje vam izdaje račune da li prihvataju vašu karticu kao način plaćanja.

P: Šta je automatsko plaćanje računa?

O: Automatsko plaćanje računa vam može pomoći da izbegnete zakasnele provizije i naplate tako što ćete omogućiti svom pružaocu usluge da redovno, automatski vrši naplatu sa vašeg Mastercard računa.

P: Šta je ručno plaćanje računa?

O: Kada je u pitanju ručno plaćanje računa, imate slobodu da izaberete iznos i datum na koji želite da izvršite plaćanje. Svaki put kada račun dospe na naplatu, vi pokrećete postupak plaćanja.

P: Ako aktiviram automatsko plaćanje računa, da li će mi računi i dalje stizati?

O: Automatsko plaćanje računa je aranžman koji ugovarate sa izabranim pružaocem usluge, tako da  svakog od njih morate da kontaktirate direktno (putem telefona ili na email) kako biste ugovorili iznose i dinamiku plaćanja. Većina lica koja izdaje račune će nastaviti da vam šalje račune u kojima je naveden ukupan iznos koji će naplatiti. Ipak, neki pružaoci usluga vam pružaju mogućnost da izaberete da li želite da primate račune onlajn ili uopšte ne želite da primate račune. U trenutku kada aktivirate opciju automatskog plaćanja računa, treba da izaberete način na koji će pružalac usluge vršiti naplatu.

P: Koje informacije će tražiti pružalac usluge/lice koje izdaje račun?

O: Plaćanje računa je aranžman koji ugovarate sa izabranim pružaocem usluga, tako da svakog od njih morate direktno da kontaktirate kako biste odredili iznose i dinamku plaćanja.

Uobičajeno je da lice koje izdaje račun traži broj računa vaše Mastercard kartice i datum njenog isteka. Za automatsko plaćanje računa, lice koje izdaje račun takođe može da traži iznos za plaćanje koji će moći automatski da naplati, kao i određeni datum na koji želite da se izvrši naplata svakog meseca.

Napomena: Neće vam svaki pružalac usluge/lice koje izdaje račun dozvoliti da birate datum. Pored toga, neki pružaoci usluga mogu da traže dodatne informacije, kao što je vaš potpis.

P: Šta ako se promene infomacije o mom Mastercard računu?

O: Informacije o Vašem Mastercard računu mogu da se promene ukoliko je kartica izgubljena ili ukradena, zbog datuma isteka ili zbog unapredjenja postojećeg proizvoda. Da biste sprečili prekid usluge, morate da kontaktirate svako lice koje Vam izdaje račune i da im date nove informacije o Vašem računu. Savetujemo Vam da čuvate spisak svih lica koja vam izdaju račune, a prema kojima vršite automatska plaćanja, tako da možete efikasno da ažurirate ove informacije kada je potrebno.

P: Šta ako želim da prekinem automatsko plaćanje računa?

O: Kontakirajte lice koje vam izdaje račune i sa kojim ste ugovorili automatsko plaćanje i potom pratite njihove procedure za otkazivanje ili promenu načina plaćanja.

P: Šta ako se ne slažem sa iznosom naplaćenim od strane izdavaoca računa ili od pružaoca usluge na mom Mastercard izvodu?

O: Preporučuje se da pregledate papirni ili elektronski račun dostavljen od izdavaoca računa pre bilo kog plaćanja Vašom Mastercard karticom. Ipak, ukoliko postoji greška ili pitanje u vezi sa iznosom naplaćenim sa Vaše kartice, odmah kontaktirajte lice koje Vam izdaje račune kako biste rešili neusklađenosti u plaćanju.

Kao vlasnik Mastercard kartice, niste odgovorni za neovlašćene kupovine naplaćene sa Vašeg računa. Saznajte više o našoj opciji pokrića Zero Liability*.Bez odgovornosti*. Primenjuju se izuzeci.

P: Koje su prednosti plaćanja računa pomoću Mastercard kartice?

O: Korišćenje vaše Mastercard kartice je mnogo brže i pogodnije od koriščenja čekova. Možete da izvršite plaćanje u svakom trenutku i sa bilo kog mesta na svetu. Troškovi će biti navedeni na vašem mesečnom izvodu iz banke, tako da je to jednostavan i efikasan način da budete organizovani i da pratite svoje rashode. Pored toga, ako koristite opciju automatskog plaćanja, nećete morati da brinete o propuštenim plaćanjima ili zakasnelim naplatama. U zavisnosti od  kartice koju koristite, možete da dobijete i nagrade i pogodnosti.

No FAQs are available
P: Ne možete da pristupite mastercard.com?

O: Ovaj sajt je optimiziran za sledeće pretraživače:

  • Google Chrome (najnovija verzija)
  • Firefox (najnovija verzija)
  • Internet Explorer 11
  • Safari (najnovija verzija)
No FAQs are available
P: Koje vrste pogodnosti i osiguranja su mi besplatno obezbeđene uz moju Mastercard karticu?

O: Mastercard obezbeđuje mnogo različitih opcija i pogodnosti koje variraju u zavisnosti od kartice koju koristite. Da biste saznali više o pogodnostima koje idu uz vašu karticu, molimo kontaktirajte Mastercard Centar za pomoć na 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111.

P: Šta ako izgubim stvar koju sam kupio pomoću Mastercard kartice?

O: Ako izgubite stvar koju ste u celosti platili vašom Mastercard karticom, možete da dobijete zamenu ili naknadu. Mastercard pruža mnoge opcije i pogodnosti koje se razlikuju u zavisnosti od vrste kartice koju koristite. Da biste saznali više o pogodnostima  koje idu uz vašu karticu, molimo kontaktirajte Mastercard Centar za pomoć na 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111.

P: Koje osiguranje za rent-a-car obezbeđuje Mastercard ako iznajmim automobil koristeći Mastercard kartice?

O: Osiguranje za rent-a-car zavisi od lokacije i varira na osnovu vrste kartice koju koristite. Molimo kontaktirajte Mastercard Centar za pomoć na 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111.

P: Kako mogu više da saznam o pogodnostima koje idu uz moju Mastercard karticu?

O: Mastercard pruža mnoge opcije i pogodnosti koje se razlikuju u zavisnosti od vrste kartice koju koristite. Da biste saznali više o pogodnostima koje idu uz vašu karticu, molimo kontaktirajte Mastercard Centar za pomoć na 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111.

P: Kako da podnesem zahtev za pogodnosti koje idu uz karticu?

O: Molimo kontaktirajte Mastercard Centar za pomoć besplatno iz SAD-a na broj 1-800-627-8372 ili iz većine zemalja na broj 1-636-722-7111.

P: Niste dobili odgovor na vaše pitanje ovde?

O: Ako vaše pitanje nije ovde navedeno, preporučujemo da kontaktirate vašu finansijsku instituciju kod koje imate račun, pošto samo oni imaju informacije u vezi sa Vašim računom. Obično se na pozadini kartice nalaze kontakt informacije službe za pomoć korisnicima finansijskih institucija. Uvek možete da kontaktirate Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111. Ako mislite da na vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard, kliknite ovde da biste postavili pitanje.

 

No FAQs are available
P: Kako mogu da dobijem ime trgovca koji je zloupotrebio moju karticu?

O: Mastercard ceni vaš trud da zaštitite svoje finansije vezane za kreditne kartice, kao i brigu za svako pitanje u vezi sa zloupotrebom računa koja direktno utiče na vas. Svaki slučaj zloupotrebe kartice smatramo ozbiljnim i blisko sarađujemo sa agencijama koje vode istragu. Pored toga, Mastercard je povećao kazne zbog zloupotrebe kako bi se osiguralo da svaka kompanija zaštiti podatke vlasnika na pažljiv i profesionalan način. 

Kada su u pitanju zloupotrebe kartica, Mastercard ne može da utvrdi koja trgovinska transakcija je dovela do zloupotrebe kartice pošto nam se ti podaci generalno ne dostavljaju. Savetujemo vas da kontaktirate finansijsku instituciju koja vam je izdala Mastercard karticu kako biste dobili najnovije informacije. Obično se na pozadini svake kartice nalazi broj službe za pomoć korisnicima, koju možete da pozovete.

No FAQs are available
P: Šta je gotovina uz kupovinu?

O: Gotovina uz kupovinu je usluga koju nude odabrani objekti maloprodaje i koja omogućava potrošačima da uzmu gotovinu sa svoje debitne kartice prilikom kupovine.

P: Gde mogu da pronađem maloprodajne objekte koji će mi omogućiti da uzmem gotovinu prilikom kupovine?

O: Kliknite ovde da biste pronašli maloprodajne objekte koji će Vam omogućiti da uzmete gotovinu prilikom kupovine Mastercard debitnom karticom.

P: Da li moram da koristim svoju debitnu karticu da bih mogao da uzmem gotovinu prilikom kupovine?

O: Da, pošto se sredstva povlače sa Vašeg računa koji je povezan sa debitnom karticom, tako da je ova usluga moguća samo kada koristite debitnu karticu.

P: Da li se naplaćuje provizija za ovu uslugu?

O: Iako većina maloprodajnih objekata ne naplaćuje ovu uslugu, na nekim lokacijama ipak to nije slučaj.

P: Koja je prednost opcije uzimanja gotovine prilikom kupovine?

O: Gotovina uz kupovinu je pogodan način da brzo i lako uzmete gotovinu sa Vašeg računa dok obavljate kupovinu u Vašim omiljenim maloprodajnim objektima, čime štedite vreme odlaska do bankomata. Takođe, u većini slučajeva, ne naplaćuje se provizija za ovu uslugu, dok ćete na bankomatu možda morati da platite proviziju.

P: Da li postoji maksimalni iznos gotovine koji mogu da dobijem prilikom kupovine?

O: Iznos gotovine koja je na raspolaganju može da varira u zavisnosti od trgovinskog objekta i od raspoloživih sredstava u trenutku kupovine. Ukoliko imate pitanja o raspoloživim sredstvima u određenom trgovinskom objektu, molimo kontaktirajte trgovca direktno. Iznos gotovine uz kupovinu takođe zavisi od raspoloživih sredstava na računu koji je povezan sa Vašom debitnom karticom.

P: Koji filteri pretraživanja su na raspolaganju na lokatoru objekata koji nude gotovinu uz kupovinu?

O: Možete da pretražujete lokacije maloprodajnih objekata koji nude gotovinu uz kupovinu prema nazivu ili kategoriji trgovinskog objekta, uključujući: odeću, automobile, mešovitu robu, restorane, benzinske pumpe, transport i mnoge druge. Da biste pristupili alatki, kliknite ovde.

No FAQs are available
P: Šta je EMV kartica sa čipom i kako ova tehnologija može da pomogne mom poslovanju?

EMV kartica sa čipom predstavlja karticu sa ugrađenim čipom. Jednostavne su za upotrebu i prihvatanje i korisnicima pružaju dodatnu lakoću i bezbednost korišćenja. 

P: Da li su kartice sa čipom nove?

O: Iako su kartice sa čipom relativno nove u SAD-u, na drugim mestima se koriste već godinama. U nekim državama, naročito u Evropi, trgovci lako prepoznaju kartice sa čipom.

Na koji način se čip kartica razlikuje od kartice sa magnetnom trakom?

Kartica sa čipom izgleda potpuno isto kao tradicionalna kartica sa magnetnom trakom, samo što ima ugrađen čip. Transakcija čip karticom se  izvršava tako  što se kartica ubacuje u terminal, a ne provlači kao kartica sa magnetnom trakom. Takođe, čip kartica može imati i mogućnost beskontaktnog plaćanja prilikom kojeg se kartica samo prisloni na terminal.

P: Šta su kartice sa čipom?

O: To su kartice koje imaju ugrađen mikročip. Čip sadrži informacije koje su šifrovane, što znatno otežava kopiranje ili zloupotrebu kartice. Kartica sa čipom takođe ima magnetnu traku na pozadini, tako da možete da nastavite da koristite svoju karticu dok trgovinski objekti ne pređu na korišćenje novih terminala.

P: Koje su prednosti kartice sa čipom?

O: Ugrađeni mikročip pruža značajne opcije za bezbednost i druge mogućnosti koje nisu izvodljive sa tradicionalnom karticom koja ima magnetnu traku. Karticu sa čipom je gotovo nemoguće falsifikovati.

P: Gde mogu da koristim karticu sa čipom?

O: Možete da koristite svoju karticu sa čipom u istim trgovinskim objektima koje inače koristite – ubacivanjem kartice u terminale koji imaju mogućnost za kartice sa čipom ili provlačenjem kartice. Takođe, možete da nastavite da koristite svoju karticu  na isti način kao i pre, za plaćanja putem interneta ili telefona, kao i na bankomatima.

P: Koga da kontaktiram ako su mi potrebne dodatne informacije?

O: Za više informacija o vašoj kartici sa čipom, molimo kontaktirajte vašu finansijsku instituciju.

P: Zašto je moja kartica nadograđena u karticu sa čipom?

O: Kartice sa čipom su predstavljene u SAD, nakon što su se pokazale izuzetno uspešne u ostalim delovima sveta. Vaša nova kartica sa čipom vam pruža veću bezbednost.

P: Koji je moj PIN?

O: PIN na vašoj kartici sa čipom je isti kao PIN na vašoj prethodnoj kartici. U slučaju da zaboravite Vaš PIN ili želite da ga promenite, molimo Vas kontaktirajte svoju finansijsku instituciju.

P: Kako funkcioniše čip?

O: Bez obzira da li je Vaša kartica provučena kroz terminal ili ste je prislonili uz njega, čip komunicira sa terminalom kako bi utvrdio da li je kartica autentična. Uobičajeno je da terminal traži od vas da unesete PIN kako biste potvrdili svoj identitet. Kada je odobren, Vaša transakcija će biti izvršena.

P: Kako da znam da li moja kartica sa čipom ima beskontaktnu opciju plaćanja?

A: Kartice koje imaju mogućnost beskontaktnog plaćanja će na sebi imati znak za beskontaktno plaćanje. Možete da prislonite karticu prilikom plaćanja na prodajnim mestima na kojima se nalazi sledeći znak na POS terminalu.

Ukoliko trgovac nema mogućnost bezkontaktnog plaćanja, moraćete da ubacite svoju karticu sa čipom u POS terminal i unesete svoj PIN.

Q: Zašto moja kreditna kartica ima PIN?

A: Vaša kreditna kartica ima PIN kako biste bili zaštićeni najnovijim siguronosnim svojstvima. Unoseći svoj PIN potvrđujete da ste ovlašćeni korisnik kartice. Neće Vam biti naplaćena provizija za unošenje PIN-a, osim u slučajevima kada koristite svoju kreditnu karticu kako biste podigli unapred gotovinu sa bankomata.

No FAQs are available
Q: Šta je program kobrendiranih kartica?

A: Program kobrendinga je partnerstvo koje okuplja Mastercard, finansijsku instituciju koja izdaje Mastercard kartice i partnersku kompaniju koja želi dodatno da unapredi svoje poslovanje. Sva tri partnera u ovom programu rade zajedno na stvaranju zajedničke kartice, koja se zatim distribuira bazi kupaca kompanije koja je partner u programu. Kobrendirana kartica je forma plaćanja koja nudi dodatnu vrednost klijentima partnerske kompanije.

Q: Koji privredni subjekti imaju uspešne programe kobrendinga?

A: Privredni subjekti iz najrazličitijih oblasti su uspešno implementirali program kobrendinga, uključujući avio kompanije, gasne kompanije, kompanije iz auto industrije, skladišta i supermarkete. Zajedničko svim ovim kompanijama je to da imaju rastuće baze korisnika koji iznova kupuju proizvode ili usluge od njih.

Q: Ko je odgovoran za promociju kobrendirane kartice?

A: Stepen podrške i odgovornosti koja se ulaže u kreiranje i implementaciju potražnje i promocije kartice, zavisi od dogovora koji je postignut između partnera i finansijske institucije koja je izdala karticu. Mastercard ima nekoliko različitih nivoa podrške i ekspertize koja je na raspolaganju partnerskoj kompaniji, kako bi pustila u opticaj svoju kobrendiranu karticu i kako bi unapredila svoje poslovanje.

Q: Kako izgleda kobrendirana Mastercard kartica?

A: Mastercard pravila dozvoljavaju da logo partnerske kompanije bude dominantan na prednjoj strani kartice. Ove kartice sadrže i Mastercard logo i moraju zadovoljiti određene standarde Mastercard dizajna. Može se pojaviti i ime finansijske institucije koja je izdala karticu, ali to nije obavezno. Ovi i ostali detalji dizajna će biti utvrđeni od strane partnerske kompanije i finansijske institucije koja izdaje karticu.

Q: Kako da pronađem finansijsku instituciju koja izdaje kobrendiranu karticu?

A: Prvo mesto od koga bi trebalo da krenete je banka ili finansijska institucija sa kojom Vaša kompanija već sarađuje. Ili Vam Mastercard može obezbediti spisak potencijalnih finansijskih institucija, među hiljadama sa kojima uspešno poslujemo tokom dugog niza godina.

Q: Koja je uloga kompanije Mastercard u razvijanju kobrending programa?

A: Ovo zavisi od ciljeva i budžeta koje partnerska kompanija ima. Ipak, Mastercard ima zaposlene koji su posvećeni i veoma iskusni specijalisti za kobrending, i koji će pomoći kompaniji da proceni i ustanovi kobrending partnerstvo kako bi se ostvarili ciljevi svih uključenih partnera.

No FAQs are available

Consumer FAQs

      

Q: Šta je Mastercard beskontaktno plaćanje?

A: Mastercard beskontaktno plaćanje je brz i jednostavan način plaćanja gde god da se nalazite. Neophodno je samo da prislonite Vašu beskontaktnu karticu, privezak za plaćanje ili pametni  telefon na POS terminal i Vaša transakcija je izvršena.

Q: Zašto bi trebalo da plaćam beskontaktno?

A: Postoji mnogo prednosti beskontaktnog plaćanja:

  • To je kao da imate baš onoliko sitnog novca koliko vam je potrebno, tako da ne morate da brinete o tome da imate gotovinu kod sebe ili da tražite sitninu po novčaniku i džepovima.
  • Imate potpunu kontrolu prilikom plaćanja, jer svoju karticu na kojoj je omogućeno beskontaktno plaćanje nikada ne ispuštate iz ruke.
  • Imate bolji pregled svih svojih kupovina nego kada plaćate gotovinom.
  • Brzo je i idealno na mestima gde je brzina plaćanja ključna, kao što je to na primer na stadionima, u restoranima brze hrane, na benzinskim stanicama, i na mnogim drugim mestima.
Q: Gde mogu da plaćam beskontaktno?

A: Gde god vidite znak za beskontaktno plaćanje,  možete jednostavno da prislonite svoju karticu na kojoj je omogućeno beskontaktno plaćanje i na taj način izvršite transakciju. To uključuje restorane brze hrane, benzinske stanice, lokalne prodavnice, apoteke, stadione, i mnoga druga mesta.

Pronađite beskontaktne lokacije

Ukoliko ne vidite znak za beskontaktno plaćanje, Vaša kartica i dalje može da se koristi tako što ćete je pri plaćanju ubaciti u POS terminal ili provući.

Q: Kako plaćam beskontaktno Mastercard-om?

A: Kako biste izvršili kupovinu, jednostavno prislonite Mastercard beskontaktnu karticu, privezak za plaćanje ili pametni telefon na POS terminal na prodajnom mestu na kome je beskontaktno plaćanje omogućeno.

Pronađite beskontaktne lokacije

Q: Da li mogu da plaćam svojom beskontaktnom karticom ili uređajem na POS terminalima na kojima ne postoji znak za beskontaktno plaćanje?

A: Možete plaćati beskontaktno na bilo kom POS terminalu na kome se nalazi znak za beskontaktno plaćanje. Takođe možete provući beskontaktnu karticu na POS terminalima sa magnetom trakom. Ipak, ne možete koristiti privezak za plaćanje ili pametni telefon kako biste platili na POS terminalu sa magnetnom trakom.

Q: Koliko blizu moram da prislonim karticu kako bi je POS terminal detektovao i kako bih izvršio plaćanje?

A: Obično pri plaćanju Vaša kartica može biti udaljena najviše  2-5 cm od znaka za beskontaktno plaćanje na terminalu. Ukoliko imate više beskontaktnih kartica u svom novčaniku, molimo Vas da ne prislanjate ceo novčanik na POS terminal, već uzmite iz novčanika konkretnu karticu koju ćete iskoristiti za plaćanje.

Q: Na koji način će beskontaktna kupovina biti prikazana na mom mesečnom izvodu?

A: Kupovine izvršene beskontaktnim plaćanjem će biti prikazane na Vašem mesečnom izvodu kao i bilo koja druga kupovina koju ste izvršili svojom karticom.

Q: Kako to funkcioniše?

A: Beskontaktno plaćanje koristi skriveni ugrađeni kompjuterski čip i antenu za radio frekvenciju. Nakon što prislonite svoju beskontaktnu karticu ili uređaj, detalji plaćanja se šalju bežičnim putem u Mastercard mrežu. Ukoliko koristite mobilni telefon kao uređaj za plaćanje, nakon što ga prislonite, primićete potvrdu o plaćanju.

Q: Šta je privezak za plaćanje?

A: Privezak za plaćanje je specijalni beskontaktni uređaj koji možete staviti na svoj privezak za ključeve. Institucije koje izdaju kartice, ponekada obezbeđuju i ovaj uređaj kao dodatni, uz Vašu standardnu Mastercard plastičnu karticu. 

Q: Da li je potrebno da postupam na neki poseban način sa svojom Mastercard beskontaktnom karticom ili uređajem?

A: Sa svojom beskontaktnom karticom ili uređajem, postupajte kao i sa bilo kojom drugom karticom, debitnom ili kreditnom. Potrebno je da uvek znate gde se nalaze Vaša beskontaktna kartica ili uređaj i vodite računa o tome da budu na sigurnom mestu. I uvek imajte evidenciju brojeva svoje kartice, datuma kada ističe i telefona za hitne slučajeve.

Q: Da li postoji baterija?

A: Ne, ne postoji baterija.

Q: Da li je potrebno da isključujem/uključujem uređaj?

A: Ukoliko imate mobilni telefon na kome je omogućeno beskontaktno plaćanje, možete ga uključivati i isključivati. Ukoliko koristite beskontaktnu karticu ili privezak za plaćanje, oni su uvek uključeni i spremni za upotrebu.

Q: Da li je bezbedno?

A: Da. Beskontaktno plaćanje omogućava bezbednu tehnologiju enkripcije iZero Liability i sigurno je za korišćenje, kao i Vaša regularna kartica.

  • Imate sve pod kontrolom - Nikada ne morate da ispuštate iz ruke Vašu karticu ili uređaj na kome je omogućeno beskontaktno plaćanje.
  • Nema slučajnih plaćanja - Vaša kartica ili uređaj, na kome je omogućeno beskontaktno plaćanje, mora biti u blizini čitača kako bi radila.
  • Nema duple naplate - čak i kada prislonite karticu ili uređaj više od jednog puta, biće Vam naplaćeno samo jednom.

Više informacija o bezbednosti

Q: Zašto nije potreban potpis?

A: Kako bi beskontaktno plaćanje bilo jednostavno i lako, kao i plaćanje gotovinom, trgovci kod kojih je omogućeno beskontaktno plaćanje ne zahtevaju PIN za manje kupovine (do 1500 RSD). Ipak zbog Vaše zaštite, za kupovine u iznosu od preko 1500 RSD, potreban je PIN.

Q: Šta da uradim ukoliko izgubim ili mi ukradu beskontaktnu karticu ili uređaj?

A: Ukoliko ste izgubili svoju karticu ili sumnjate na nedozvoljenu aktivnost na svom računu, odmah kontaktirajte finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu. Ako ne znate broj telefona finansijske institucije koja Vam je izdala karticu, kontaktirajte Mastercard i mi ćemo Vam pomoći da pronađete tu informaciju.

Kontaktirajte nas

Q: Da li ima pitanja na koja ovde nije odgovoreno?

A: Ukoliko ovde niste pronašli odgovor na svoje pitanje, preporučujemo Vam da kontaktirate finansijsku instituciju u kojoj imate otvoren račun, jer samo ona ima određene informacije u vezi sa Vašim računom. Uobičajeno je da na poleđini Vaše kartice postoji broj telefona korisničkog servisa. Uvek možete kontaktirati Mastercard Centar za pomoć broj 1-800-627-8372 na broj 1-636-722-7111.

Česta pitanja trgovaca

      

Q: Šta je Mastercard beskontaktno plaćanje?

A: Mastercard beskontaktno plaćanje je brz i jednostavan način plaćanja gde god da se nalazite. Neophodno je samo da prislonite Vašu beskontaktnu karticu, privezak za plaćanje ili pametni  telefon na POS terminal i Vaša transakcija je izvršena.

Q: Kako to funkcioniše?

A: Beskontaktno plaćanje koristi skriveni ugrađeni kompjuterski čip i antenu za radio frekvenciju. Nakon što prislonite svoju beskontaktnu karticu ili uređaj, detalji plaćanja se šalju bežičnim putem u Mastercard mrežu. Ukoliko koristite mobilni telefon kao uređaj za plaćanje, nakon što ga prislonite, primićete potvrdu o plaćanju.

Q: Na koji način će pružanje mogućnosti beskontaktnog plaćanja doprineti mom poslovanju?

A: Pružanje mogućnosti beskontaktnog plaćanja dokazano doprinosi na više načina, uključujući:

  • Brže plaćanje
  • Povećava prosečan iznos potrošnje
  • Smanjuje troškove obrade gotovine
  • Omogućava prihvat na POS terminalu za mobilne uređaje sa NFC tehnologijom i nove prenosive digitalne uređaje za plaćanje (poput priveska za ključeve, sata, narukvice itd.).
Q: Koje vrste trgovaca mogu imati najviše koristi od beskontaktnog plaćanja?

A: Prihvat beskontaktnog plaćanja je odličan izbor za bilo koju vrstu trgovca, naročito u okruženju u kome su brzina i udobnost veoma važni, ili gde je gotovina dominantan način plaćanja. Primeri uključuju restorane brze hrane, supermarkete, restorane sa brzom uslugom, drive-thru, manje lokalne prodavnice, aparate sa hranom/pićem, naplatne rampe, taksi, parkirališta, benzinske stanice i javni prevoz.

Q: Da li je Mastercard beskontaktno plaćanje sigurno?

A: Da, Mastercard beskontaktne transakcije se obrađuju kroz istu mrežu finansijskih plaćanja, kroz koju svake godine prolaze milijarde transakcija napravljenih Mastercard karticama sa magnetnom trakom ili čipom.

Siguronosni mehanizmi za beskontaktno plaćanje su kreirani tako da:

  • Štite od falsifikovanih kartica
  • Sprovode efikasan anti-replay mehanizam (mehanizam zaštite od razlišitih oblika zloupotreba) za beskontaktne transakcije.
  • Ograničavaju uticaj koji mogu imati nedozvoljene radnje prevaranata u različitim okruženjima.

Čak i ukoliko kupac greškom prisloni karticu dva puta, tehnologija obezbeđuje da kupcu bude naplaćeno samo jednom.

Q: Da li je moguće povratiti novac na beskontaktnu karticu, elektronski uređaj ili mobilni telefon?

A: Da, moguće je vratiti novac korisnicima, prislanjanjem kartice na beskontaktni uređaj za plaćanje, na isti način kao i kada se vrši plaćanje. Molimo Vas da pratite pravila refundiranja prodajnog mesta na kome kupujete.

Q: Da li prihvat beskontaktnog plaćanja menja garanciju plaćanja za trgovca?

A: Ne, ukoliko je prihvat beskontaktnog plaćanja odobren, online ili offline, trgovac i dalje dobija garanciju plaćanja, čak i za transakcije ispod CVM beskontaktnog limita, bez verifikacije korisnika kartice.

Q: Koje troškove to uključuje?

A: Troškovi variraju u zavisnosti od izabrane opcije. Da biste počeli sa prihvatom beskontaktnog plaćanja, morate se odlučiti za uvođenje perifernog čitača, potpuno integrisanog POS ili samostalnog POS sistema.

Q: Na koji način se mobilno plaćanje razlikuje od prihvata kartica?

A: Za kasira, mobilno plaćanje izgleda isto kao i beskontaktno plaćanje karticom; osim što kupac može na svom mobilnom uređaju da verifikuje svoj mobilni PIN, biometrijsko prepoznavanje ili prepoznavanje obrazaca.

Q: Kako funkcioniše proces potvrde plaćanja prilikom beskontaktnog plaćanja?

A: Za transakcije u visini iznosa koji je regulisan od strane države kao verifikacijski limit, nisu potrebni PIN ili potpis. Za kupovine u iznosu koji je veći od određenog, PIN ili potpis su neophodni. Za kupovinu obavljenu preko mobilnog telefona, korisnik će izvršiti potvrdu svog identieta na samom mobilnom telefonu, putem mobilnog PIN-a, biometrijskog prepoznavanja ili prepoznavanja obrasca.

Q: Kako kupci znaju da je beskontaktno plaćanje omogućeno na mestu prodaje?

A: Na POS terminalu/čitaču se mora nalaziti znak za prihvatanje beskontaktnog plaćanja .Mnogi trgovci dodatno ističu znak za beskontaktno plaćanje na mestu prodaje.

Dodatno, dva meseca od prve beskontaktne transakcije, ime i adresa trgovca bi trebalo da se pojave prilikom pretrage na sajtu, na lokatoru za Mastercard beskontaktno plaćanje, kao i na Mastercard Nearby™ aplikaciji.

Q: Koji još dokumenti su dostupni trgovcima a da im mogu pomoći u razvoju beskontaktnog plaćanja?

A: Contactless Toolkit for Merchantsand How to Optimize the Consumer Contactless Experience - The Perfect Tap, su Vaš vodič za uspešan razvoj Mastercard beskontaktnog programa. Ovi dokumenti su dostupni na mastercard.com/contactless. Za dodatne informacije, uključujući proces integracije Mastercard terminala (M-TIP Process Guide), molimo Vas da kontaktirate svoju banku.

Q: Da li kupci mogu slučajno da izvrše plaćanje ukoliko prođu pored čitača?

A: Ne, kako bi beskontaktno plaćanje bilo omogućeno na terminalu,  neophodno je da ga najpre aktivirate, i prodavac mora da unese iznos koji je potrebno naplatiti za određenu kupovinu, kako bi terminal bio spreman. Dodatno, kartica ili uređaj, moraju biti u blizini od 2 cm od terminala.

Q: Da li trgovac mora da odštampa slip za sve beskontaktne transakcije?

A: Ne, niste u obavezi da odštampate račun za transakcije koje su u okviru limita koji je određen za Vašu zemlju, osim u koliko to kupac ne traži.

Q: Koji je limit iznosa transakcije koja može biti izvršena beskontaktnim karticama?

A: Beskontaktna plaćanja treba da budu omogućena za sve iznose, kao i u slučaju plaćanja običnim karticama.

Q: Šta ukoliko kasa ne reaguje?

A: Probajte da rešite problem na neki od sledećih načina:

  • Uverite se da su terminal i adapteri upaljeni i uključeni u struju. Pojava svetla, ispisa ili grafike trebalo bi da znači da je terminal upaljen.
  • Ukoliko je Vaš terminal neintegrisan, sa odvojenim beskontaktnim čitačem, uverite se da je beskontaktni čitač upaljen nakon što je transakcija registovana. Moguće je da se svetlo ne upali pre toga.
  • Registrujte transakciju ponovo, kao što biste to uradili za transakciju načinjenu običnom karticom, i zamolite svog kupca da prisloni karticu ponovo. Uverite se da je kartica/uređaj dovoljno blizu terminala (2 cm) i da ste čuli zvučni signal ili primetili promenu svetla.
  • Ukoliko Vaš terminal i dalje ne reaguje kontaktirajte proizvođača ili distributera.
Q: Kako funkcioniše Mastercard beskontaktna tehnologija za mobilne uređaje?

A: Prilikom plaćanja, Vaši kupci će morati da isprate završne korake na svom uređaju (ovo se razlikuje u zavisnosti od vrste uređaja) i zatim da prislone ispravno svoj uređaj na terminal. Kada plaćaju mobilnim telefonom, Vaši kupci obično potvrđuju svoj identitet PIN-om, biometrijskim prepoznavanjem ili prepoznavanjem obrasca, na mobilnom telefonu.

No FAQs are available
Q: Gde mogu da pronađem kurs promene valute?

A: Kako bismo obezbedili jednostavan pristup informacijama o kursu promene valute, Mastercard je kreirao alat koji koristi više izvora (kao što su Bloomberg, Reuters, Centralna banka i ostali).

Kliknite ovde kako biste posetili naš Alat za promenu valute

Q: Koji je kurs valute u zemlji koju posećujem?

A: Ukoliko želite da znate najnoviji kurs valute u zemlji koju posećujete, molimo Vas da posetite naš vebsajt sa najnovijim kursevima valuta.

Q: Kako se promena valute obračunava na mom računu?

A: Savetujemo Vam da kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu kako biste utvrdili troškove promene valute koji se primenjuju za transakcije u inostranstvu. Uobičajeno je da postoji broj korisničkog servisa na poleđini svake kartice. Uvek možete da kontaktirate Mastercard centar za podršku na broj 1-800-627-8372 ili broj na 1-636-722-7111.

Q: Izvršio sam kupovinu u lokalnoj valuti, zašto mi je onda naplaćena provizija za promenu valute?

A: Savetujemo Vam da kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu kako biste utvrdili troškove promene valute koji se primenjuju za transakcije u inostranstvu. Uobičajeno je da postoji broj korisničkog servisa na poleđini svake kartice. Uvek možete da kontaktirate Mastercard centar za podršku na broj 1-800-627-8372 ili broj na 1-636-722-7111.

Q: Trgovac mi nije ponudio mogućnost izbora valute plaćanja. Šta bi trebalo da uradim?

Thank you for your feedback and we’re sorry you had a bad experience at a merchant that accepts Mastercard.  Mastercard investigates all complaints of deceptive merchant practices.  Should you wish to speak with someone directly regarding this communication, feel free to contact us at POI_Currency_Conversion@mastercard.com.  

Q. How can I report an excessive charge for currency conversion?

Thank you for your feedback and we’re sorry you had a bad experience at a merchant that accepts Mastercard.  Mastercard investigates all complaints of deceptive merchant practices.  Should you wish to speak with someone directly regarding this communication, feel free to contact us at POI_Currency_Conversion@mastercard.com.  

P: Imate pitanja na koja ovde niste dobili odgovor?

O: Ako vaše pitanje nije ovde navedeno, naša preporuka je da kontaktirate instituciju kod koje imate otvoren račun, pošto samo oni imaju dostupne sve informacije u vezi sa Vašim računom. Obično se na pozadini kartice nalaze kontakt informacije službe za pomoć korisnicima finansijskih institucija. Uvek možete da kontaktirate Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111. Ako mislite da na Vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard, kliknite ovde da biste postavili pitanje.

No FAQs are available
Q: Kako da kontaktiram Mastercard servis podrške kupcima?

A: Servis podrške kupcima možete kontaktirati na Customer_Support@mastercard.com

Q: Kako da počnem sa prihvatanjem Mastecard kartica?

A: Da započnete proces sa prihvata Mastercard kartica je krajnje jednostavno. Prvi korak je da kontaktirate banku koja će vršiti prihvat kartica ili provajdera za servis plaćanja, kako biste se prijavili za trgovački račun u banci ili kod jednog od njenih agenata.

Počnite da prihvatate plaćanja

Q: Kako da počnem da prihvatam elektronska plaćanja?

A: Mnogi dobavljači servisa za plaćanje mogu Vam pomoći da počnete sa prihvatanjem elektronskih plaćanja. Zapravo, mnogi dobavljači Vam mogu pomoći i u kreiranju vebsajta, dodavanju funkcije korpe za kupovinu na Vašem sajtu i poboljšanju sigurnosti Vašeg sajta i transakcija na njemu.

Q: Kako mogu da preuzmem Mastercard logotip, kako bih ga koristio na svom vebsajtu?

A: Elektronske verzije Mastercard logtipa su dostupne za preuzimanje na Mastercard Brand Center

P: Imate pitanja na koja ovde niste dobili odgovor?

A: Ukoliko se Vaše pitanje i odgovor na njega ne nalaze na ovoj listi, preporučujemo Vam da kontaktirate finansijsku instituciju u kojoj imate otvoren račun, jer samo oni imaju specifične informacije u vezi sa Vašim računom. Uobičajeno je da na poleđini Vaše kartice postoji broj telefona korisničkog servisa. Uvek možete kontaktirati Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili 1-636-722-7111 i mi ćemo Vas preusmeriti na finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu.

Ukoliko smatrate da na Vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard:

Kliknite ovde kako biste poslali svoje pitanje
Ili pošaljie imejl na  AskMastercard@mastercard.com
Ili poštom pošaljite pismo na::
Zahtevi korisnika
Mastercard International Incoporated
2000 Purchase Street
Purchase, NY 10577

Q: Kako mogu da se prijavim za Mastercard karticu?

A: Ukoliko već imate štedni račun u banci možda ćete najpre želeti da kontaktirate svoju banku, kako biste saznali da li oni mogu da Vam izdaju Mastercard karticu. Ukoliko trenutno nemate račun u nekoj finansijskoj instituciji ili biste želeli da dobijete ponude od više finansijskih institucija koje izdaju kartice, Mastercard je kreirao online alat kao podršku pri odlučivanju za neku od kartica koje su dostupne. 

Q: Da li postoje neki programi koji će mi pomoći da unapredim svoje poslovanje?

A: Da, Mastercard ima programe koji su kreirani da unaprede različite vrste poslovanja.

Q: Kako funkcioniše procedura plaćanja?

A: Pogledajmo još jednom proces plaćanja.

Q: Koji su prednosti prihvata Mastercard kartica?

A: Bilo da se radi o novom ili već stabilnom poslu, prihvatanje kartica može da ima pozitivan efekat na krajnji rezultat. U nastavku su samo neke od prednosti:

  • Povećanje prodaje
    Potrošači troše više kada nisu ograničeni korišćenjem gotovine koja im je pri ruci.
  • Zadovoljniji potrošači
    Vaši potrošači će ceniti činjenicu da ste im omogućili fleksibilnost pri plaćanju - uključujući plaćanje kreditnom ili debitnom karticom. Srećniji potrošači su verniji potrošači.
  • Brže obavljanje kupovine
    Ubrzaćete svoje potrošače bržim elektronskim plaćanjem. Bez brojanja kusura ili čekanja da potrošači ispišu čekove.
  • Poboljšana efikasnost
    Transakcije načinjene karticama se sprovode elektronski. Ova plaćanja bez papira mogu da Vam uštede vreme i novac, smanjujući rukovanje gotovinom i usklađivanje plaćanja, što će Vam omogućiti više vremena da se bavite važnijim stvarima - upravljate svojim poslovanjem i unapređujete ga.
  • Bezbednost
    Kada kod sebe nemate puno gotovine, manje ste ranjivi na pljačke i potkradanja.
  • Promena valute
    Elektronska plaćanja sa Mastercard i Maestro brendiranim karticama su usklađena sa valutom u kojoj prodajete svoju robu i usluge, bez obzira na to u kojoj zemlji je kartica izdata. Tako da, ukoliko prodajete u dinarima, u dinarima će Vam biti i plaćeno.
Q: Kako da počnem sa prihvatanjem kartica/elektronskog plaćanja?
Q: Koja je razlika između banke koja vrši prihvat kartica i fasilitatora plaćanja?

A: Fasilitator plaćanja olakšava transakcije u ime trgovca. Banka prihvatilac je finansijska institucija koja procesira kreditne ili debitne transakcije za trgovca.

Q: Ko je prihvatilac platnih kartica?

A: Ovo je zapravo banka trgovca, finansijska institucija licencirana od strane Mastercard kompanije da pomogne trgovcu u prihvatanju plaćanja Mastercard karticama. Banka prihvatilac platnih kartica prodaje svoje tehnološke usluge trgovcima direktno ili unajmljuju agente koji ih prodaju u njihovo ime. Ovi agenti moraju da budu registrovani od strane Mastercard kompanije, i na svojim vizit kartama i pratećem materijalu, moraju da imaju jasno istaknutu banku koja izdaje Mastercard kartice a koju oni predstavljaju. Trgovački dogovor bi takođe morao da ima jasno istaknuto ime banke.

Q: Šta su međubankarske naknade?

A: Međubankarske naknade su provizije koje banke koje prihvataju platne kartice plaćaju finansijskim institucijama koje izdaju kartice, kao naknadu za transakcije obavljene platnim karticama. One su samo jedna od mnogih komponenti koje su uključene u diskontnu stopu trgovca. Mastercard utvrđuje svoje međubankarske naknade, koje su neophodan i efikasan metod kojim Mastecard održava tržište vibrantnim.

Saznajte više o Mastercard međubankarskim naknadama

Q: Koga mogu da zovem ukoliko imam problem sa POS terminalom?

A: Ukoliko imate pitanja u vezi sa svojim terminalima, kontaktirajte Vašu banku prihvatioca platnih kartica ili fasilitatora plaćanja.

Q: Da li se izlažem bilo kakvim troškovima ukoliko prihvatam plaćanja?

A: Vaša banka prihvatilac platnih kartica/fasilitator plaćanja  koji procesira transakcije će Vam obezbediti informacije u vezi sa troškovima.

No FAQs are available
Q: Radim na sprovođenju zakona i istražujem slučajeve prevare, sa kim mogu da razgovaram o tome?

A: Molimo Vas da pošaljete imejl našem Centru za podršku kriminalističkoj službi na  Law_Enforcement_Support@mastercard.com. Molimo Vas da ne navodite potpune brojeve kreditnih kartica u imejlu; Pošaljite samo prvih 6 cifara broja sa kreditne kartice. Odgovorićemo na Vaš zahtev u roku od 48 radnih sati.

Molimo Vas da imate na umu da Mastercard ne održava račune niti određuje pojedinačne odnose između klijenata i vlasnika kartica. Banke i finansijske institucije imaju licencu da izdaju kartice brendirane imenom i logotipom kompanije Mastercard, a odnos sa vlasnikom kartice zapravo ima samo institucija koja izdaje kartice. Rezultat toga je da se bilo koja informacija o računu nalazi kod banke ili institucije koja je izdala Mastercard karticu, i one obezbeđuju periodične izveštaje, otkrića i komuniciraju sa vlasnikom kartice.

No FAQs are available
Q: Gde mogu da preuzmem Mastercard logotip?

Logo i uputstva za njegovu upotrebu možete preuzeti na Mastercard Brand Center. Od Brend Centra možete poručiti i nalepnice.

No FAQs are available
Q: Nemam više svoju Mastercard karticu, kako prijavljujem da je kartica izgubljena ili ukradena?

A: Predstavnik kompanije Mastercard će Vam pomoći da prijavite izgubljenu ili ukradenu karticu. Molimo Vas da kontaktirate Mastercard centar za podršku na 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111. Takođe, trebalo bi da kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala Mastercard karticu.

Q: Koja je moja odgovornost u slučaju nedozvoljene kupovine obavljene mojom izgubljenom ili ukradenom karticom?

A: Ukoliko se Zero Liability zaštita primenjuje na Vašu Mastercard karticu, jednom kada prijavite da je izgubljena ili ukradena, u većini slučajeva neće biti dodatnih troškova na Vašem računu. Preporučujemo Vam da, nakon što prijavite da je kartica izgubljena ili ukradena, pregledate naredna dva izvoda kako biste se uverili da nisu napravljene nedozvoljene transakcije. Ukoliko primetite nedozvoljene transakcije, molimo Vas da hitno kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu. Uobičajeno je da postoji  broj korisničkog servisa na poleđini svake kartice ili na zadnjoj strani Vašeg izvoda. Uvek možete da kontaktirate Mastercard centar za podršku na broj 1-800-627-8372 ili broj na 1-636-722-7111 i možemo Vas uputiti na finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu.

Q: Kako mogu da dobijem novu karticu?

A: Mastercard, sa finansijskom institucijom koja Vam je izdala karticu, može da Vam pomogne da dobijete novu. Nova kartica zahteva da Vaša finansijska institucija odobri novi broj računa. Kako biste tražili novu karticu po hitnom postupku, molimo Vas da kontaktirate Mastercard-ov centar za podršku na 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111.

P: Imate pitanja na koja ovde niste dobili odgovor?

O: Ako vaše pitanje nije ovde navedeno, naša preporuka je da kontaktirate instituciju kod koje imate otvoren račun, pošto samo oni imaju dostupne sve informacije u vezi sa Vašim računom. Obično se na pozadini kartice nalaze kontakt informacije službe za pomoć korisnicima finansijskih institucija. Uvek možete da kontaktirate Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111. Ako mislite da na Vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard, kliknite ovde  da biste postavili pitanje.

Q: Izgubljena ili ukradena kartica?

A: Bilo da ste žrtva krađe kreditne kartice, da ste izgubili karticu ili Vam je samo potrebna pomoć da pronađete bankomat, tu smo da Vam pružimo pomoć 24 sata dnevno, 365 dana u godini. Zovite nas kako biste sa našim predstavnikom pričali o sledećem:

  • Izgubljena ili ukradena kartica
  • Izdavanje nove kartice po hitnom postupku
  • Davanje gotovine unapred po hitnom postupku
  • Kako pronaći bankomat koji prihvata Mastercard, Maestro ili Cirrus kartice
  • Pitanja o pogodnostima koje su primenjive za Vašu karticu

Kontakt za hitne situacije

U SAD 1-800-Mastercard (1-800-627-8372)

Kliknite ovde za brojeve u hitnim situacijama.

Za zemlje koje nisu navedene u našem spisku, možete da pozovete sledeći broj u SAD: 1-636-722-7111.

 

No FAQs are available
Q: Šta je Mastercard Nearby?

A: Mastercard Nearby je mobilna aplikacija koja Vam pomaže da brzo i lako pronađete mesta na kojima možete da podignete gotovinu ili da izvršite kupovinu.

Q: Za koje mobilne uređaje je dostupna Mastercard Nearby aplikacija?

A: Mastercard Nearby je dostupan na App prodavnici za iPhone i na Google Play prodavnici za Android telefone.

Q:  What type of locations can I find on Mastercard Nearby?

A:

  • Find two million ATMs worldwide with 30 street level and 210 city level countries and territories
  • Locate your own bank's ATMs to make a deposit or avoid transaction fees
Q: Šta su to cash back lokacije?

A: Prilikom kupovine debitnom karticom, trgovci mogu ponuditi korisnicima uslugu podizanja gotovine.

Q: Kako da koristim aplikaciju?

A: Jednostavno je; Potrebno je samo da izaberete usluge koje želite i aplikacija će Vam prikazati lokacije u Vašoj blizini - izaberite sa liste ili sa prikazane mape. Možete pretraživati i tako što ćete uneti adresu lokacije u polje za pretraživanje. Izaberite lokaciju kako bi Vam se prikazale informacije o istoj i pošaljite je putem imejla ili poruke i, u zavisnosti od Vaše lokacije, preuzmite uputstva za vožnju.

Q: Koji filteri za pretraživanje su dostupni?

A: Možete tražiti bankomate prema finansijskoj instituciji ili pretražiti bankomate prema sledećim kriterijumima:

  • Drive-through 
  • Radno vreme 24h 
  • Omogućen prilaz osobama sa invaliditetom 
  • Bez dodatne naplate - Bankomati koji su deo Surcharge free alijanse, mreže bankomata koja ne naplaćuje proviziju za podizanje gotovine sa bankomata.
  • Bez naplate pristupa - Bankomati koji ne naplaćuju proviziju za kartice izdate u zemlji
  • Deljenje depozita - Depozite na bilo kom od ovih bankomata mogu da ostave vlasnici kartica koje su izdale banke koje učestvuju.
  • Bankomat banke - Bankomat koji je se nalazi unutar finansijske institucije
  • Omogućeno čitanje čipa - Bankomati na kojima mogu da se koriste kreditne i debitne kartice sa čipom i/ili magnetnom trakom.

Takođe, možete da tražite trgovce koji imaju omogućeno beskontaktno plaćanje i opciju cash back-a, prema imenu i kategoriji, uključujući:

  • Odeća
  • Automobili
  • Lokalne prodavnice
  • Restorani
  • Benzinske stanice
  • Prevoz 
  • I još mnogo toga 
Q: Da li moram da imam upaljen servis za prikazivanje trenutne lokacije, kako bih mogao da koristim aplikaciju?

A: Ukoliko želite da aplikacija pronaće lokacije u Vašoj blizini, servis za prepoznavanje Vaše trenutne lokacije mora biti uključen u podešavanjima na Vašem telefonu. Ukoliko ovaj servis nije uključen, i dalje možete pronaći lokaciju tako što ćete u pretraživač ukucati ime ulice.

Q: Pokušavam da pronađem lokaciju u konkretnom delu zemlje ili regionu, ali se ništa ne pojavljuje. Zbog čega?

A: Mastercard dobija informacije o lokacijama od finansijskih institucija i direktno putem podataka od transakcija. Ukoliko Vam se ne pojavljuju nikakvi rezultati za određeni deo zemlje ili region, to znači da informacija trenutno nije dostupna. Neprekidno radimo sa finansijskim institucijama i trgovcima širom sveta, na proširenju databaze naših lokacija, kako bismo Vam obezbedili najnovije i precizne informacije o lokacijama. 

Q: Zašto su sve lokacije koje se pojavljuju, u centru grada?

A: Neprekidno unapređujemo preciznost mapa za nove regione i teritorije. Ovo se odnosi na regione za koje mogu biti obezbeđene precizne koordinate. U zemljama gde ovo još uvek nije moguće, koordinate lokacija su obezbeđene na novou gradova ili poštanskog broja.

Q: Zašto za moj region nisu dostupne instrukcije za vožnju do lokacije?

A: U regionima u kojima još uvek ne postoji mogućnost za određivanje preciznih koordinata, ne možemo da obezbedimo instrukcije za vožnju do lokacije.

Q: Kako da pronađem uputstva za upravljanje aplikacijom?

A: Kada instalirate aplikaciju prvi put, prođite kroz tutorijal, ili pristupite tutorijalu u bilo kom trenutku. Da biste pristupili tutorijalu kroz aplikaciju, idite na About - View Tutorial.

Q: Šta je All tab na vrhu slajdera?

A: Kada izaberete više usluga, po difoltu ćete biti usmereni na to da vidite sve izabrane usluge. Ukoliko želite da vidite samo jednu izabranu uslugu svaki put, koristite slajder na vrhu kako biste došli do nje.

Q: Šta označava pin sa brojem na mapi?

A: Pin/iglica sa brojem označava da je više usluga dostupno na jednoj lokaciji.

Q: Zbog čega ne dobijam nikakav rezultat kada ukucam adresu u tab za pretraživanje?

A: Možda možete da probate da unesete više informacija o adresi, kao što su ulica, grad, država, opština. Možete da modifikujete i svoj radijus u podešavanjima, kako biste bili sigurni da niste izabrali premali ili preveliki radijus.

Q: Da li mogu da pošaljem informacije o lokaciji?

A: Da, detalji o lokaciji mogu biti posalti tako što ćete kliknuti na share ikonicu. Možete poslati informacije o lokaciji putem imejla ili SMS-a.

Q: Kako da pronađem bankomat svoje banke?

A: Izaberite ATM na vrhu slajdera i kliknite na ikonicu za filter na dnu. Zatim izaberite sa padajuće liste finansijsku instituciju koju želite da pretražite.

Q: Kako mogu da izaberem određene trgovce ili kategorije?

A: Kroz filter možete da izaberete lokacije trgovaca kod kojih postoji mogućnost beskontaktnog plaćanja i cash back-a. Izaberite cash back ili contactless u slajderu na vrhu i kliknite na filter ikonicu na. Možete da filtrirate prema imenu trgovca ili kategoriji.

Q: Kako da prijavim problem sa lokacijom?

A: Idite na detalje lokacije tako što ćete kliknuti na lokaciju sa mape ili liste. Izaberite ikonicu za prijavljivanje problema. Izaberite predefinisan problem sa padajuće liste ili izaberite Other i unesite opis problema.

Q: Da li mogu da promenim svoj radijus pretraživanja?

A: Da, možete da izaberete radijus od  1 km do 25 km u podešavanjima aplikacije.

No FAQs are available
Q: Gde mogu da dobijem Mastercard Gift pripejd karticu?

A: Mastercard Gift pripejd kartica je dostupna u ekspoziturama banaka i na maloprodajnim mestima, kao i online ili putem telefona. Postoji više stilova kartice koju možete izabrati, od kojih neke mogu biti prilagođene jedinstvenim dizajnom, imenom primaoca i ličnim porukama. Jednostavno je naći pripejd karticu koja Vam odgovara.

Q: Dobio sam Mastercard pripejd poklon karticu. Da li je potrebno da je aktiviram ili registrujem pre neko što počnem da je koristim?

A: Za specifična uputstva o aktivaciji, proverite svoju poklon karticu, račun ili pakovanje. Mnoge Mastercard pripejd poklon kartice koje se prodaju na maloprodajnim mestima se automatski aktiviraju pri kupovini kartice. Ukoliko imate bilo kakvih pitanja o aktiviranju kartice nazovite korisnički servis na broj koji se nalazi na poleđini Vaše kartice. Za online kupovine i kupovine putem telefona, moguće je da ćete morati da registrujete svoju karticu kod finansijske institucije koja ju je izdala.

Q: Kako koristim svoju Mastercard pripejd poklon karticu?

A: Kada ste spremni za plaćanje, dajte kasiru svoju karticu ili je, ukoliko se to od Vas traži, provucite kroz terminal. Iznos kupovine će Vam odmah biti oduzet od preostalog iznosa na kartici.

Q: Gde mogu da koristim svoju Mastercard pripejd poklon karticu?

A: Svoju Mastercard pripejd poklon karticu možete koristiti svuda gde je prihvaćena i Mastercard Debitna kartica - na milionima lokacija širom sveta, preko maloprodajnih objekata do onlajn prodavnica, u porudžbinama putem imejla ili telefona. Karticu možete i da koristite da platite račune onlajn.

Q: Koliko dugo mogu da koristim svoju Mastercard pripejd poklon karticu?

A: Možete plaćati svojom pripejd poklon karticom sve dok ne potrošite iznos sa kartice ili do datuma isteka koji je prikazan na kartici.

Q: Šta se događa ukoliko moram da vratim robu koja je kupljena Mastercard pripejd poklon karticom?

A: Kada vraćate robu koju ste kupili, moguće je da će Vam tražiti da pokažete svoju karticu kojom je obavljena kupovina. Iznos u vrednosti vraćene robe će Vam biti vraćen na karticu. 

P: Imate pitanja na koja ovde niste dobili odgovor?

O: Ako vaše pitanje nije ovde navedeno, naša preporuka je da kontaktirate instituciju kod koje imate otvoren račun, pošto samo oni imaju dostupne sve informacije u vezi sa Vašim računom. Obično se na pozadini kartice nalaze kontakt informacije službe za pomoć korisnicima finansijskih institucija. Uvek možete da kontaktirate Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111. Ako mislite da na Vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard, kliknite ovde da biste postavili pitanje.

No FAQs are available
Q: Primio sam imejl/poziv od kompanije Mastercard u vezi sa svojim računom, ali izgleda da je u pitanju prevara ili fišing imejl. Šta bi trebalo da uradim?

A: Mastercard nikada neće tražiti od vlasnika kartice lične informacije ili informacije o računu, tako da sumnjamo da su informacije koje ste dobili lažne. Korisnici bi trebalo uvek da štite svoje lične podatke i da izbegavaju da odgovaraju na sumnjive imejlove/telefonske pozive. Ukoliko sumnjate da je Vaš račun ugrožen prevarom molimo Vas da odmah kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu i prijavite joj to stopit@mastercard.com

Q: Neko me zvao da mi ponudi nižu kamatnu stopu za moj Mastercard račun, ali mi se čini da je u pitanju prevara. Šta bi trebalo da uradim?

A: Mastercard ne kontaktira pojedince kako bi tražio lične podatke, uključujući informacije o računu kreditne ili debitne kartice. Ukoliko ste primili nepoželjan telefonski poziv, imejl, poruku ili zahtev na društvenim mrežama od osobe koja tvrdi da je predstavnik kompanije Mastercard, ne odgovarajte.

Vlasnici Mastercard kartica bi uvek trebalo da štite svoje lične podatke i da ne odgovaraju na sumnjive imejlove ili zahteve.

Ukoliko ste žrtva fišing napada ili verujete da su informacije o Vašem računu kompromitovane, molimo Vas da kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala kreditnu ili debitnu karticu, kako biste prijavili incident.

Q: Mislim da su mojom Mastercard kreditnom ili debitnom karticom napravljena nedozvoljena plaćanja. Kako to da prijavim?

A: Ukoliko verujete da je transakcija koja Vam je stavljena na račun sumnjiva, trebalo bi odmah da kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu. Uobičajeno je da na poleđini kartice postoji broj korisničkog servisa finansijske institucije koja Vam je izdala karticu i koji možete da pozovete. Uvek možete da kontaktirate Mastecard centar za asistenciju na broj 1-800-627-8372 ili na broj 1-636-722-7111.

Q: Znam ko je učinio prevaru mojom Mastercard kreditnom ili debitnom karticom. Kako to da prijavim?

A: Ukoliko verujete da imate informacije o osobi koja je učinila prevaru koristeći Vašu Mastercard karticu bez Vaše dozvole, molimo Vas da kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu. Kontakt ćete pronaći na poleđini Vaše kartice ili na mesečnom izvodu Vašeg računa.

Q: Mislim da je neko aplicirao za Mastercard kreditnu karticu u moje ime. Šta bi trebalo da uradim?

A: Mastercard ne izdaje kartice i mi Vam ne možemo reći da li je račun otvoren u Vaše ime. Ukoliko znate ime finansijske institucije, trebalo bi odmah da ih kontaktirate i da otkažete račun.

Q: Moj račun je ugrožen i dobio sam novu karticu. Kako mogu da dobijem više informacija?

A: Mastercard ceni Vašu zabrinutost i mere predostrožnosti koje preduzimate kako biste zaštititili svoje finansije. Svako ugrožavanje računa shvatamo veoma ozbiljno i usko sarađujemo sa istražnim organima. Ohrabrujemo Vas da kontaktirate svoju finansijsku instituciju kako biste dobili najnovije informacije. Uobičajeno je da na poleđini Vaše kartice postoji broj korisničkog servisa, koji možete pozvati.

Q: Kako mogu da prijavim potencijalnu prevaru?

A: Ukoliko posedujete kontakt informacije nekoga ko je počinio prevaru na Mastercard računu, molimo Vas da kontaktirate za pomoć svog pružaoca trgovačkih usluga, kako biste došli do finansijske institucije koja je otvorila Mastercard račun.

No FAQs are available
Q: Kako mogu da dobijem novu karticu?

A: Mastercard, u saradnji sa finansijskom institucijom koja Vam je izdala karticu, može Vam pomoći da dobijete zamensku karticu. Zamena kartice zahteva da Vam finansijska institucija otvori novi broj računa. Da biste podneli zahtev za zamenu kartice po hitnom postupku, molimo Vas da kontaktirate Mastercard centar za asistenciju na broj 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111.

No FAQs are available
Q: Ja sam trgovac. Šta je Mastercard SecureCode?

A: Mastercard SecureCode je program kreiran kako bi onlajn trgovcima omogućio dodatnu bezbednost tako što finansijske institucije koje su izdale kartice potvrđuju identitet vlasnika kartice i kvalifikuju onlajn transakcije za zaštitu protiv "neautorizovanih vlasnika kartica" ili "neprepoznatog vlasnika kartice", vraćanjem sredstava.

Q: Ja sam korisnik. Šta je Mastercard SecureCode?

A: Mastercard SecureCode je usluga koja dodatno štiti Vašu postojeću Mastercard kreditnu ili debitnu karticu. Sa ličnim kodom - sličnim PIN-u - dobijate zaštitu od neautorizovanog korišćenja Vaše kartice kada kupujete kod online trgovaca koji učestvuju u programu.

Q: Kako funkcioniše Mastercard SecureCode?

A: Jednom kada ste se registrovali i kreirali Vaš lični SecureCode, finansijska institucija koja Vam je izdala karticu će Vam tražiti da dostavite svoj SecureCode svaki put kada plaćate svojom registrovanom kreditnom ili debitnom karticom kod online trgovca koji učestvuje u programu. Vaš SecureCode će ubrzo biti potvrđen i tada kupovina može biti izvršena. Vaš SecureCode nikada neće biti podeljen sa trgovcem. Isto je kao kada unosite svoj PIN na bankomatu.

Q: Kako me Mastercard SecureCode štiti?

A: Kada prilikom plaćanja ispravno unesete svoj SecureCode kod online trgovca koji učestvuje u programu, potvrđujete da ste autorizovani vlasnik kartice i Vaša kupovina će biti izvršena. Ukoliko unesete netačan SecureCode, plaćanje neće biti izvršeno. 

Q: Da li ću morati da dobijem novu karticu da bih koristio SecureCode?

A: Moćićete da koristite svoju postojeću Mastercard kreditnu ili debitnu karticu, dokle god je karticu izdata od finansijske institucije koja učestvujeu ovom programu. Ukoliko niste sigurni da li Vaša finansijska institucija omogućava ovu uslugu, proverite listu finansijskih intitucija koje je podržavaju. Ukoliko na listi ne vidite svoju finansijsku instituciju, proverite ponovo kasnije jer se lista često ažurira.

Q: Koliko kartica mogu da registrujem putem Secure Code-a?

A: Ohrabrujemo Vas da sve svoje Mastercard kartice registrujete. Ne postoji ograničenje broja kartica koje možete registrovati.

Q: Da li korisnici sa zajedničkim računom mogu da koriste istu šifru ili je potrebno da se registruju za SecureCode odvojeno?

A: Registracija se radi na nivou računa, tako da šifra mora da se deli.

Q: Šta bi trebalo da uradim ukoliko ne mogu da se setim svog SecureCode-a?

A: Možda će Vam biti traženo da resetujete svoj SecureCode ili možete kontaktirati korisnički servis svoje finansijske institucije, koji se obično nalazi na poleđini Vaše kartice.

Q: Šta ukoliko moj SecureCode otkaže ili primim poruku o grešci?

A: Trebalo bi da kontaktirate korisnički servis svoje finansijske institucije, koji se obično nalazi na poleđini Vaše kartice. Poruku koju ste primili prenesite predstavniku korisničkog servisa.

Q: Šta ukoliko nisam primio poruku sa svojim SecureCode PIN-om?

A: Ukoliko Vaša finansijska institucija koristi SMS/tekstualne poruke za autorizovanje SecureCode-a, moraćete da kontaktirate korisnički servis svoje finanskijske institucije, čiji broj se obično nalazi na poleđini Vaše kartice.

Q: Šta se dešava kada moja kartica istekne ili se moja naplata promeni?

A: Finansijska institucija koja Vam je izdala karticu će automatski ažurirati ovu informaciju na Vašem profilu.

Q: Šta se dešava ukoliko otkažem svoju karticu i zatim dobijem novu sa drugim brojem računa?

A: Moraćete da registrujete novu karticu za SecureCode. Jednostavno se vratite na sajt za registraciju i prođite kroz proces registracije sa svojom novom karticom.

Q: Vlasnik sam online trgovine ili biznisa, kako da omogućim Mastercard SecureCode?

A: Mogućnost da podržavate SecureCode možda već postoji u Vašem procesoru transakcija. Sve što Vam je potrebno je:

  • Kontaktirajte svog procesora transakcija kako biste potvrdili da oni podržavaju Mastercard SecureCode program.
  • Instalirajte Mastercard SecureCode kompatibilnu plug-in aplikaciju na svoj sajt.
  • Testirajte svoj sajt sa Mastercardnkarticom kako biste bili sigurni da SecureCode funkcioniše kako treba.
  • Istaknite Mastercard SecureCode logo kako biste dali do znanja svojim kupcima da radite na bezbednosti onlajn kupovina.
  • Prenesite vrednosti za autorizaciju transakcija svojoj finansijskoj insituciji, kroz normalan proces autorizacije, koristeći Universal Cardholder Authentication Field (UCAF).
Q: Jednom kada implementiram SecureCode, kako testiram svoj sajt?

Kontaktirajte svog procesora transakcija kada budete spremni da testirate svoj sajt.

Q: Da li je za online kupce lako da koriste SecureCode?

A: Da. Kupci jednostavno unose svoj lični Mastercard SecureCode u linijski prozor svoje finansijske institucije, a pre nego što je njihova onlajn transakcija završena. Finansijska institucija koja je izdala karticu je odgovorna za potvrdu koda.

Q: Ja sam trgovac koji bi želeo da ima u svojoj ponudi SecureCode. Kako da pronađem sertifikovanog dobavljača SecureCode-a?

A: Trenutna lista sertifikovanih kompatibilnih Mastercard SecureCode dobavljača je dostupna ovde: Mastercard SecureCode vendor list

Q: Kako mogu da skinem Mastercard SecureCode logotip za svoj vebsajt?

A: Kada završite test kompatibilnosti, Mastercard će Vam obezbediti identifikator SecureCode programa.

Q: Ja sam trgovac, zbog čega bi trebalo da imam Mastercard SecureCode u ponudi?

A: Omogućavajući opciju korišćenja SecureCode-a svojim kupcima, bićete zaštićeni od vraćanja sredstava usled neautorizovanih transakcija vlasnika kartica, za potpuno kompatibilne transakcije.

Kada implementirate SecureCode, poverenje Vaših korisnika će biti veće, čime ćete povećati svoje šanse da kupovine obavljaju baš kod Vas. Takođe, može Vam pomoći da povećate dostupnost svog biznisa, prodajući kupcima iz zemalja gde se online debitne kartice koriste više od kreditnih kartica. Pored toga što ćete biti dodatno zaštićeni od vraćanja sredstava od neutorizovanih transakcija ovim kupcima, bićete i u mogućnosti da procesuirate njihove Maestro debitne transakcije.

Q: Kako da znam da li je trgovac deo SecureCode programa?

A: Većina trgovaca koji su deo programa, imaće na svom sajtu istaknut SecureCode logo. Ipak, ukoliko ne vidite SecureCode logo, trgovac i dalje može da bude deo programa i tražiće Vam da obezbedite svoj SecureCode. 

Q: Kako će online trgovac znati da imam registrovan SecureCode?

A: Kada se prijavite za SecureCode program kod online trgovaca koji učestvuju, trgovac će automatski prepoznati Vašu Mastercard karticu u trenutku transakcije.

Q: Šta se događa kada koristim svoj SecureCode kod trgovca koji učestvuje u programu?

A: Kada kupujete kod trgovca koji učestvuje u programu i unesete svoje registrovane detalje za plaćanje, Vaša finansijska institucija će Vam odmah tražiti da unesete svoj SecureCode. Nakon pregleda detalja Vaše kupovine i potvrde da je Vaša lična poruka ispravna, kako biste završili kupovinu, jednostavno ukucajte svoj SecureCode.

Q: Šta je lični pozdrav?

A: Lična poruka je poruka koju kreirate tokom prvog logovanja (sign-up). Svaki put kada kupujete online kod trgovca koji učestvuje u programu biće Vam traženo da unesete svoj SecureCode. U tom trenutku ćete videti svoju ličnu poruku i ostale detalje kupovine. Lična poruka je Vaša garancija da komunicirate sa svojom finansijskom institucijom.

Ukoliko lična poruka prikazana u polju nije tačna, trebalo bi da unesete svoj SecureCode. Potrebno je da odmah kontaktirate korisnički servis pozivanjem broja koji se nalazi na poleđini Vaše registrovane kartice i da prijavite moguću prevaru.

Q: Na koji način će SecureCode promeniti proces onlajn kupovine?

A: Proces onlajn kupovine se neće promeniti osim što će od Vas biti zahtevano da unesete svoj SecureCode tokom odjave.

Q: Da li ću moći da obavljam kupovinu kod trgovaca koji prihvataju Mastercard kartice, ali nisu deo SecureCode programa?

A: Ukoliko kupujete kod trgovca koji ne učestvuje u SecureCode programu, od Vas neće biti tražen Vaš SecureCode. I dalje ćete biti zaštićeni Zero Liability jem od neautorizovanih kupovina.

Q: Ja sam trgovac koji bi želeo da ponudi SecureCode svojim kupcima. Gde mogu da dobijem više informacija?

A: Za informacije o učestvovanju u SecureCode programu, molimo Vas da posetite SecureCode Merchant.

Q: Na koji način se SecureCode razlikuje od Zero Liability?

A: Korišćenjem Mastercard SecureCode a postoji dodatna bezbednost kojom se sprečava neautorizovano korišćenje Vaše kartice. Mogu postojati neki izuzeci. Zero Liability omogućava pokriće ukoliko je Vaša kartica korišćena od strane prevaranata.

Q: Gde mogu da vidim pravila i uslove korišćenja SecureCode-a?

A: Za pravila i uslove koji su specifični za Vašu karticu, molimo Vas da posetite vebsajt svoje finansijske instucije.

Q: Gde mogu da pregledam SecureCode pravila o privatnosti?

A: Kako biste pregledali pravila o privatnosti, molimo Vas da posetite vebsajt svoje finansijske institucije.

P: Imate pitanja na koja ovde niste dobili odgovor?

O: Ako vaše pitanje nije ovde navedeno, naša preporuka je da kontaktirate instituciju kod koje imate otvoren račun, pošto samo oni imaju dostupne sve informacije u vezi sa Vašim računom. Obično se na pozadini kartice nalaze kontakt informacije službe za pomoć korisnicima finansijskih institucija. Uvek možete da kontaktirate Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111. Ako mislite da na Vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard, kliknite ovde da biste postavili pitanje.

Q: Kako funkcioniše Mastercard SecureCode?

A: Kada vlasnik kartice pošalje svoj online nalog trgovcu koji učestvuje u programu, Mastercard SecureCode sprovodi sledeće korake kako bi osigurao da je vlasnik kartice autorizovan da izvrši transakciju:

  • Pokreće prozor finansijske institucije koja je izdala karticu, tražeći od vlasnika kartice da unese svoj jedinstveni lični kod.
  • Finansijska institucija koja je izdala karticu potvrđuje lični kod tražeći od vlasnika kartice da unese svoj lični kod.
Q: Da li Mastercard SecureCode podržava i kartice brenda Maestro?

A: Da. Mastercard SecureCode omogućava finansijskim institucijama koje izdaju kartice, da podrže online debitne transakcije sa Maestro karticom, što omogućava inostrane transakcije sa trgovcima u zemljama gde se debitna kartica  koristi više nego kreditne.

Q: Da li je potrebno da istaknem logo Mastercard SecureCode programa na svom sajtu?

A: Da. Kada uspešno završite testiranje, Mastercard će Vam obezbediti Mastercard SecureCode logo koji možete da istaknete na svom vebsajtu, u skladu sa Mastercard uputstvom za dizajn.

Q: Koga mogu da kontaktiram za pomoć u vezi sa Mastercard SecureCode-om?

A: Ukoliko imate Mastercard SecureCode i imate bilo kakve probleme, morate da kontaktirate finansijsku instituciju koja je izdala Vašu Mastercard karticu. Kliknite ovde kako biste pronašli svoju finansijsku instituciju. Molimo Vas da imate na umu da, ukoliko se Vaša finansijska institucija ne nalazi na listi, to ne znači da ne nudi SecureCode.  

No FAQs are available
Q: Da li trgovac moze da naplati dodatne troškove. Šta bi trebalo da uradim ukoliko dodatni trošak nije jasno prikazan?

Trgovci iz grupe državnih institucija mogu da naplate dodatne troškove kupcima koji plaćaju Mastercard brendiranim karticama. Trgovci moraju jasno da istaknu svoja pravila za dodatne troškove pre izvršenja kartične transakcije i jasno da istaknu iznos dodatnog troška na računu.

 

No FAQs are available
Q: Neko me zvao da mi ponudi nižu kamatnu stopu za moj Mastercard račun, ali mi se čini da je u pitanju prevara. Šta bi trebalo da uradim?

A: Obaveštavamo Vas da Mastercard ne pokušava da kontaktira pojedince kako bi tražio njihove lične podatke, uključujući informacije o debitnom ili kreditnom računu. Ukoliko primite nepoželjan telefonski poziv, imejl, poruku ili zahtev putem društvenih mreža od pojedinca koji tvrdi da je predstavnik kompanije Mastercard: NE ODGOVARAJTE

Vlasnici Mastercard kartica uvek treba pažljivo da čuvaju svoje lične podatke i da ne odgovaraju na sumnjive imejlove i druge zahteve.

Ukoliko ste žrtva fišing napada ili verujete da su informacije o Vašem računu kopromitovane, molimo Vas da kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala kreditnu ili debitnu karticu, kako biste prijavili incident.

No FAQs are available
Q: Kako mogu da osporim trošak?

A: Kako biste osporili trošak, molimo Vas da kontaktirate finansijsku instituciju koja Vam je izdala karticu. Samo Vaša finansijska institucija ima specifične i jedinstvene podatke, uključujući i koja to koja su Vaša prava da osporite trošak.

Q: Koga da kontaktiram ukoliko mi nikada nije stigla roba koju sam kupio online?

A: Ukoliko niste dobili robu koju ste kupili ili Vam je stigla pogrešna pošiljka, najpre bi trebalo da kontaktirate trgovca od koga ste kupili robu, kako biste probali da rešite problem. Ukoliko ne možete da se složite sa trgovcem i želite da osporite transakciju, potrebno je da se obratite direktno instituciji koja Vam je izdala karticu.

Uobičajeno je da na poleđini kartice postoji broj korisničkog servisa Vaše finansijske institucije. Uvek možete da kontaktirate Mastecard centar za asistenciju na broj 1-800-627-8372 ili na broj 1-636-722-7111 i mi ćemo Vas povezati sa Vašom finansijskom institucijom.

Q: Kupio sam robu ali mi je stigla pogrešna. Šta bi trebalo da uradim?

A: Ukoliko niste dobili robu koju ste kupili ili Vam je stigla pogrešna pošiljka, najpre bi trebalo da kontaktirate trgovca od koga ste kupili robu, kako biste probali da rešite problem. Ukoliko ne možete da se složite sa trgovcem i želite da osporite transakciju, potrebno je da se obratite direktno instituciji koja Vam je izdala karticu.

Uobičajeno je da na poleđini kartice postoji broj korisničkog servisa Vaše finansijske institucije. Uvek možete da kontaktirate Mastecard centar za asistenciju na broj 1-800-627-8372 ili na broj 1-636-722-7111 i mi ćemo Vas povezati sa Vašom finansijskom institucijom.

Q: Kako mogu da povratim sredstva od preduzeća koje je proglasilo bankrot?

A: Ukoliko ste koristili Mastercard za kupovinu od preduzeća koje je proglasilo bankrot, možete osporiti transakciju sa finansijskom institucijom koja Vam je izdala karticu. Uobičajeno je da na poleđini kartice postoji broj korisničkog servisa Vaše finansijske institucije. Uvek možete da kontaktirate Mastecard centar za asistenciju na broj 1-800-627-8372 ili na broj 1-636-722-7111 i mi ćemo Vas povezati sa Vašom finansijskom institucijom.

Q: Šta da radim ukoliko finansijska institucija koja mi je izdala karticu kaže da je Mastercard odbio moje osporavanje transakcije?

A: Ukoliko je Vaše osporavanje transakcije odbijeno, finansijska institucija koja Vam je izdala Mastercard može da Vam objasni razlog. Uobičajeno je da na poleđini kartice postoji broj korisničkog servisa Vaše finansijske institucije. Uvek možete da kontaktirate Mastecard centar za asistenciju na broj 1-800-627-8372 ili na broj 1-636-722-7111 i mi ćemo Vas povezati sa Vašom finansijskom institucijom.

P: Imate pitanja na koja ovde niste dobili odgovor?

O: Ako vaše pitanje nije ovde navedeno, naša preporuka je da kontaktirate instituciju kod koje imate otvoren račun, pošto samo oni imaju dostupne sve informacije u vezi sa Vašim računom. Obično se na pozadini kartice nalaze kontakt informacije službe za pomoć korisnicima finansijskih institucija. Uvek možete da kontaktirate Mastercard Centar za pomoć na broj 1-800-627-8372 ili na 1-636-722-7111. Ako mislite da na Vaše pitanje može da odgovori samo Mastercard, kliknite ovde da biste postavili pitanje.

No FAQs are available
Q: Šta je tokenizacija?

A: Tokenizacija je proces zamene primarnog broja kartice/računa (PAN) - 16-ocifreni broj na plastičnoj kartici - jedinstvenim alternativnim brojem kartice, ili "tokenom". Tokeni mogu da se koriste za mobilne transakcije na mestu prodaje, u aplikaciji ili za online kupovine. 

Q: Koje su prednosti tokenizacije?

A: Tokenizacija smanjuje mogućnost prevare u vezi sa digitalnim plaćanjima, uključujući dinamičku komponentu za svaku transakciju, čineći na taj način transakcije bezbednijim. Preuzima bezbednost fizičkog EMV čipa i primenjuje je u okruženje bez kartica, uključujući blizinu, mobilna i internet plaćanja.

Prednost za trgovce su bezbednije transakcije, kao i iskustvo bržeg plaćanja, nove mogućnosti za prihvatanje plaćanja i više načina za prodaju.

Q: Kako da obezbedim prihvat transakcija putem poželjnih uređaja?

A: Postojeći beskontaktni terminali su kompatibilni sa tokenizovanim transakcijama i nisu potrebna dodatna podešavanja. Mastercard nudi trgovcima besplatanu, opcionu uslugu za bezbednije plaćanje putem aplikacije koja se zove Digital Secure Remote Payment (DSRP). Da biste koristili DSRP, trgovci moraju da:

  • Kontaktiraju dobavljača kako bi bili sigurni da podržavaju DSRP
  • Integrišu svoju mobilnu aplikaciju sa partnerom za digitalne novčanike
Q: Koja je uloga kompanije Mastercard u pokretanju digitalnih novčanika?

A: Novi digitalni novčanici povezani su sa Mastercard Digital Enablement Sevice-om (MDES), tako da finansijske institucije koje učestvuju mogu da obezbede sigurna plaćanja na milionima uređaja.

Q: Šta ova nova digitalna plaćanja znače za mene?

A: Za slične korisnike i trgovce, svaka kupovina obavljena tokenizovanom Mastercard debitnom, kreditnom, pripejd ili biznis karticom, putem Android Pay-a, Samsung Pay-a ili Apple Pay-a, nudi veću bezbednost i prednosti digitalnih Mastercard transakcija, uključujući sigurnu tehnologiju tokenizacije.

Q: Da li će ovo uticati na način prepoznavanja novih korisnika i onih koji se vraćaju?

A: Trgovci koji koriste brojeve kartica kako bi identifikovali kupce, neće moći da prepoznaju kupce koji se vraćaju ukoliko po prvi put koriste svoj token, jer se on prikazuje kao novi broj kartice. Ipak, kad ga budu ponovo upotrebili, trgovci će moći da prepoznaju token koji je povezan sa uređajem korisnika.

Q: Da li bilo koji digitalni novčanik može da podrži moje programe lojalnosti?

A: Android Pay omogućava trgovcima kartice za programe lojalnosti koje mogu biti dodate i korišćene pri odjavljivanju. 

No FAQs are available
No FAQs are available